Sudut-sudut PSS SKALK.
1. SUDUT PAMERAN BUKU SKRAP
- Menghargai segala penglibatan murid dalam pertandingan.
- Menghargai kesungguhan murid dalam melaksanakan segala pertandingan.
- Menampilkan buku skrap contoh kepada khalayak sekolah,.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
.2 SUDUT PAMERAN BUKU BARU
- Menarik minat murid untuk membaca.
- Memaklumkan kehadiran buku baru di dalam perpustakaan.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
3. SUDUT KUIZ BESTARI
- Menarik minat murid untuk menyertai pertandingan.
- Meletak segala maklumat tentang pertandingan.
- Memudahkan murid mencari soalan dan jawapan pertandingan.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
4. SUDUT SEJARAH SEKOLAH
- Menanam semangat sayangkan sekolah pada diri guru dan murid.
- Memaklumkan sejarah sekolah kepada semua guru dan murid.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
5. LAMAN CAKNA PANTUN
- Menambah pengetahuan murid tentang pantun.
- Mengekalkan budaya melayu.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
6. SUDUT BUSANA
- Memperkenalkan busana beberapa bangsa di Malaysia
- Menghargai busana dan budaya .
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
7. SUDUT PAMERAN BERMUSIM
- Menghargai bakat yang ada pada murid.
- Menampilkan karya murid kepada khalayak sekolah.
- Menampilkan rasa keyakinan diri pada murid.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
8. SUDUT HASIL KERJA MURID
- Menghargai segala hasil kerja murid.
- Menyimpan bahan bercerita dan pupet untuk kemudahan murid.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
9. SUDUT PERMAINAN
- Memperkenalkan permainan yang menguji kepintaran murid.
- Mengekalkan permainan tradisional
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
10. SUDUT POHON ILMU
- Mengantung bahan-bahan pembelajaran sebagai rujukan murid.
- Mengantung bahan-bahan hasil seni murid.
- Menghargai hasil kerja murid yang berkualiti.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
11. SUDUT BERCERITA
- Sebagai tempat murid bercerita dan menampikan keyakinan diri yang teguh.
- Sebagai tempat proses pembelajaran dan pengajaran di luar bilik darjah.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
12. SUDUT MAYA PUPET
- Sebagai tempat murid membuat persembahan pupet dan menampikan keyakinan diri yang teguh.
- Sebagai tempat proses pembelajaran dan pengajaran di luar bilik darjah.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
13. SUDUT PAMERAN BARANG ANTIK
- Mengekalkan barang antik yang hampir hilang di dalam pengunaan masyarakat pada zaman sekarang.
- Menambah ilmu pada diri murid tentang barang-barang antik yang pernah wujud.
- Memberi peluang kepada murid untuk membezakan teknologi lama dan teknologi sekarang.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
14. SUDUT SELF ACCESS LEARNING
- Memberi peluang kepada murid untuk belajar sendiri.
- Memberi peluang kepada murid untuk mencari ketenangan.
- Menarik minat murid untuk ke perpustakaan.
15. SUDUT SEJENAK MEMBACA
- Memberi peluang kepada murid untuk membaca di mana-mana sudut di dalam perpustakaan.
- Memperkenalkan konsep "Ilmu Ada Di Mana-Mana".
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
16. SUDUT AKHBAR
- Untuk memberi peluang kepada guru dan murid mengetahui berita-berita semasa.
- Mewujudkan budaya membaca yang kuat pada diri guru dan murid.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
17. SUDUT RUJUKAN
- Sudut Guru
* Memudahkan guru mencari bahan rujukan. Menarik minat guru ke perpustakaan.
- Sudut Murid
* Memudahkan murid mencari bahan rujukan. Menarik minat murid ke perpustakaan.
18. SUDUT KAKTUS
- Mewujudkan pembelajaran melalui konsep"BENDA HIDUP".
- Memperkenalkan budaya ilmu bukan sahaja ada di dalam buku.
- Menanam sikap gemar pada hobi yang berfaedah.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
19. SUDUT MAJALAH
- Untuk mewujudkan budaya membaca pada diri murid.
- Mempelbagaikan bahan bacaan di dalam perpustakaan.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
20. SUDUT KOLEKSI RANTAI KUNCI
- Menambahkan ilmu kepada murid melalui benda selain buku.
- Menggalakan murid mempunyai hobi yang berfaedah.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
21. SUDUT PROGRAM NILAM
- Memudahkan segala urusan yang melibatkan Program NILAM.
- Melicinkan guru membuat analisis .
- Memudahkan murid menyelesaikan segala masalah berkaitan Program Nilam.
22. SUDUT JALAN RAYA
- Mewujudkan suasana di jalan raya secara harmoni
- Mendisplin murid tentang undang-undang di jalan raya.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan